17 de maig 2006

Una entrevista de feina ben original!

No em passa gaire sovint que en llegir El País m´agafi un atac de riure incontrolable, però això és just el que m´ha passat aquest matí davant d´uns alumnes de 2n d´ESO que em miraven sorpresos ("aquest profe està pirat!", m´han dit després que pensaven quan m´he sentit obligat a explicar-los de què reia) i d´una mare d´un alumne del meu centre que no sé què haurà pensat. És curiós el fet d´arribar a sentir vergonya per riure en públic!
La notícia que m´ha causat aquesta reacció explica el que va passar fa uns dies al senyor Guy Goma (el de la imatge, presa de la web de BBC News), que va anar a les instal·lacions del canal de notícies britànic BBC 24 a una entrevista de feina i que per un malentès va ser confós amb un expert en Internet a qui havien d´entrevistar en directe en relació a la sentència judicial favorable a Apple Computers en el seu litigi amb el segell discogràfic dels Beatles, Apple Records. Reprodueixo aquí un fragment de la notícia:
"Todo pasó muy rápido", ha explicado Goma al diario The Sun. "Acababa de firmar a la entrada cuando alguien me dijo 'sígame' y yo le seguí. Andaba tan rápido que tuve que seguirle a la carrera. Me dejó en una habitación y una señora intentó ponerme maquillaje. Creí que todo aquello formaba parte de la entrevista de trabajo". Le llevaron al estudio y le sentaron junto a la presentadora de la información económica, Karen Bowerman.
Cuando ésta le introduce a la audiencia como experto en Internet, la cara de Goma refleja unos instantes de pánico y sorpresa, pero reacciona enseguida y en lugar de deshacer el entuerto sonríe y saluda con un cortés "buenos días" con marcado acento francés. "¿Le ha sorprendido el veredicto de hoy?", le pregunta la periodista. "Estoy muy sorprendido de ver... que este veredicto me afecta a mí porque no lo esperaba", contesta con aplomo.
"Vine aquí, me dijeron algo y vine. Una gran sorpresa en todo caso", añade. "¿Una gran sorpresa?", insiste la periodista. "Sí, sí, exacto". La periodista le pregunta entonces acerca del impacto de la sentencia en el coste de descargar música de Internet. "En realidad, por todas partes se puede ver gente descargando de Internet y la web y todo lo que quieren. Pero creo, ejem, que es mucho mejor para el desarrollo y, ejem, para informar a la gente de lo que quieren y hacerlo más fácil y más rápido si están mirando", contesta.
La periodista comenta que la gente quiere descargar música de Internet, y él responde otra vez: "Exacto, puedes ir a cualquier sitio, a un cibercafé, es muy fácil. Va a ser muy fácil para todos conseguir algo de Internet". La presentadora pasa entonces al siguiente invitado.
Mientras Guy Goma contestaba como mejor podía, el verdadero experto contemplaba atónito en un monitor, mientras esperaba pacientemente a que alguien acudiera a buscarle, cómo aquel señor que no se parecía en nada a él era presentado con su nombre.
Suposo que com que darrerament se senten notícies sobre sistemes de selecció de personal d´allò més "imaginatius", potser el senyor Goma devia pensar que li estaven posant a prova, i el cas és que se´n va sortir força bé. Tant de bo aconsegueixi una bona feina a l´emissora! En tot cas, us recomano que visiteu la web de BBC News, des d´on ens deixen veure el vídeo amb l´entrevista. La col·lecció de gestos facials del senyor Goma en unes fraccions de segon en adonar-se del que li anava a passar és digna de veure.